Veelgestelde vragen


Veranda's, terrasoverkappingen, lichtstraat en carports

Wat is de maatvoering van de lichtstraten?

De aangegeven maat in de brochure is de dagmaat of sparingmaat. Dit is het daadwerkelijke gat in uw dak waar de lichtstraat op wordt gemonteerd. Buitenwerks is de lichtstraat dus groter. De hellingshoek van de Douglas lessenaarsdak is 5 graden. De hoek van de Douglas zadeldaken en geïsoleerde Grenen Lichtstraten is 10 graden. Een uitgebreide beschrijving hierover vindt u in dit artikel.

Wat is de maximale overspanning van de Veranda?

De maatvoering aangegeven in de brochure is de dakmaat; dit is de afmeting van het afdekgedeelte (glas met profielen). De maximale diepte van een standaard Douglas Veranda is 4m. De dwarsligger kan ook een 4m overspannen. De XL-veranda gaat tot een 5 m vrije overspanning. Als de schoren constructief goed worden gemonteerd zijn hier nog wel kleine variabelen in mogelijk. Op aanvraag zijn de constructieberekeningen van onze Veranda's beschikbaar.

Wat is de hellingshoek van de overkappingen?

De standaard Veranda's worden voorbereid op een hellingshoek van 5 graden. Dit betekent een afschot van ca 9 cm per meter uitval. In de brochure wordt de uitval aangegeven als de dieptemaat. De breedtemaat is de 'nokmaat'. De SolarVeranda staat in een hoek van 10 graden, zo vangt hij meer zonlicht op en is er een betere afvoer van regenwater en vuil.

Heb ik ook veel onderhoud van mijn overkapping?

Al onze producten zijn onderhoudsarm. Om het product in een mooie staat te houden adviseren wij de overkapping jaarlijks schoon te maken en het hout te voorzien van een oliehoudende beits. Zo blijft de kleur mooi en wordt de levensduur van de overkapping verlengd. Hoe u uw product het beste onderhoudt, leest u in dit artikel.

Schoonmaken van uw veranda, terrasoverkapping, lichtstraat of carport

Heeft u een veranda, terrasoverkapping, lichtstraat of carpot aangeschaft van Pext, dan is het belangrijk om deze goed te onderhouden. Wij raden dan ook aan om minstens twee keer per jaar onze producten schoon te maken. Dit kunt u gemakkelijk doen met lauw zeepwater en een zachte borstel (geen schuurmiddelen, bijtende reinigingsmiddelen of harde borstels). Ook in de winter is het belangrijk om de daken van veranda's, terrasoverkappingen, lichstraten en carports sneeuwvrij schoon te vegen (niet met een te harde bezem). Het gewicht van sneeuw kan namelijk op het dak toenemen en raden daarom altijd aan om losse sneeuw regelmatig van het dak te vegen.

Kan ik op het dak van een veranda lopen?

Het is niet verstandig om op de dakplaten te lopen, omdat de kans op beschadiging te groot is. U kunt wel op een houten plaat of plank staan, die in de breedte over de liggers is gelegd. Hierdoor wordt het gewicht verdeeld over de liggers en wordt beschadiging voorkomen.

In welke kleur zijn de profielen verkrijgbaar?

De sier-kliklijsten en diverse aanvullende profielen zijn op voorraad beschikbaar in de volgende kleuren: in RAL7016 (antraciet), RAL9005 (diepzwart) en RAL9010 (gebroken wit). Bijna alle profielen zijn ook verkrijgbaar in blank (bruut) aluminium.


Plaatsing en montage

Kan ik zelf een veranda, lichtstraat, terrasoverkapping of carport monteren?

Alle producten van Pext zijn gemakkelijk te monteren aan de hand van onze uitgebreide montagehandleidingen. Pext heeft alle producten zo ontworpen, dat het als bouwpakket wordt geleverd en in elkaar kan worden gezet. Hierbij worden alle materialen meegeleverd wat nodig is voor de montage. Van schroeven tot aan boren, alles wordt compleet geleverd. Dit is dan ook de kracht van Pext!

Heb ik een bouwvergunning nodig?

Het bouwen van een veranda valt onder 'bijbehorende bouwwerken'. Er zijn hier specifieke regels voor opgesteld met veel uitzonderingen. Plaatst u de veranda binnen vier meter van uw huis, dan mag deze niet hoger worden dan 30 centimeter boven de eerste verdieping. Bent u van plan om nog groter te bouwen, dan raden wij u aan om informatie in te winnen bij uw gemeente. Hierbij kunt u een vergunningscheck doen en weet u wat wel en niet mag.

Montagehandleidingen

Op onze website vindt u alle montagehandleidingen van onze daksystemen, lichtstraten, veranda's, terrasoverkappingen en carports. Hier is de link naar onze montagehandleidingen.


Bestellen, betalen, retourneren en annuleren

Betalingsmogelijkheden

Zakelijke klanten kunnen de betaling direct en veilig voldoen via iDeal, Bankcontact, Visa en Mastercard, watzorgt voor een snellere levering. Vaste klanten met een account kunnen ook op rekening bestellen, hierbij geldt een betalingstermijn van 30 dagen.

Bestelproces

Artikelen zijn eenvoudig en snel te bestellen via de zakelijke webshop. Binnen één werkdag ontvangt u van ons een orderbevestiging met daarop de verwachte leverdatum. Op deze dag komen wij de materialen leveren en ontvangt u ook de factuur. Het is ook mogelijk om uw eigen inkooporder te mailen of een API-koppeling te maken met uw eigen systeem.

Retourneren

Bijna alle producten zijn maatwerk en/of hebben een bewerking nodig voordat wij leveren. Daardoor zijn de opties voor retourneren beperkt. In overleg met Pext zijn er mogelijkheden om de producten retour te nemen, op voorwaarde dat de producten onbeschadigd zijn en nog in de originele verpakking zitten.

Wat doet Pext om mijn gegevens te beschermen?

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer u iets bij ons bestelt, wilt u natuurlijk niet dat andere partijen met uw persoonsgegevens ervandoor gaan. Gelijk heeft u. We vragen wel gegevens van u, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen. De gegevens die wij vragen betreffen de adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, KVK-nummer, IBAN en BTW-nummer. Voor het verzenden naar de eindklant vragen we alleen de adresgegevens, e-mailadres en/of telefoonnummer i.v.m. het doorgeven van het tijdstip van de verzending. Al deze gegevens worden opgeslagen in ons ERP-systeem en zijn nodig om de orders in zijn geheel te kunnen verwerken. Ons ERP-systeem is beveiligd en wordt alleen beheerd door de mensen die werkzaam zijn op het kantoor van Pext. Uw gegevens zullen nooit worden gedeeld met derden. Mocht u graag inzage willen hebben in uw gegevens en/of een wijziging willen doorvoeren, dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons.

Ik heb besteld maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?

Als u een bestelling plaatst ontvangt u direct een bevestigingsmail en krijgt u na verwerking van de order een orderbevestiging per mail. Heeft u de mails niet ontvangen, dan kan het zijn dat deze in de spam box terecht zijn gekomen. Heeft u echt helemaal niets ontvangen, neem dan direct contact op met onze klantenservice via verkoop@pext.nl of bel naar 0519 252 090.

Tijdens het betaalproces ging er iets mis. Wat nu?

Is er iets mis gegaan tijdens de betaling en u bent er niet zeker van of de bestelling is geplaatst, dan raden wij aan om eerst in uw eigen bankomgeving in te loggen, om te kijken of de betaling succesvol is uitgevoerd. Is er geen bedrag afgeboekt van uw rekening, dan zullen wij ook geen bestelling uit leveren. Mocht er wel een bedrag zijn afgeboekt, dan zullen wij uw bestelling verwerken en krijgt u van ons altijd per mail een bijbehorende orderbevestiging toegestuurd.

Wat zijn de transportkosten?

Dit is afhankelijk van het product en orderbedrag. Voor onze zakelijke klanten geldt: voor een order tot € 500 wordt € 40 transport gerekend en vanaf € 500 is dit franco op uw eigen adres. Voor een thuislevering (bv. bij uw klant) wordt € 40 extra gerekend. Uitgezonderd de Waddeneilanden en België, hiervoor is het tarief op aanvraag via de mail; verkoop@pext.nl. Bovengenoemde bedragen zijn exclusief BTW.

Garantie

Voor de verschillende garantievoorwaarden verwijzen wij u graag naar onze Productvoorwaarden, aangevuld met onze Algemene voorwaarden. Op aanvraag zijn deze beschikbaar.


Bezorging

Waar bezorgen jullie?

Wij bezorgen alleen in Nederland. Moet de bestelling echt in een ander land geleverd worden, neem dan even contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden.

Op welke dagen en op welke tijden wordt mijn bestelling bezorgd?

Alle bestellingen die door ons eigen transport worden vervoerd, worden geleverd van maandag tot vrijdag vanaf 7:00 uur tot 19.30 uur. Wordt uw bestelling door een andere vervoerder geleverd, dan kunnen deze tijden verschillen. U krijgt van ons een dag van te voren altijd een sms of e-mail op welk tijdstip uw bestelling geleverd wordt.

Moet ik thuis blijven wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Voor ontvangst van uw bestelling moet u wel thuisblijven i.v.m. met het afgeven van een handtekening. Tevens wordt uw bestelling tot op de stoep geleverd en moet u deze zelf naar een veilige plek verplaatsen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Als particulier is er een mogelijkheid om uw bestelling op te halen bij één van onze dealers. Bent u een zakelijke klant dan is er een mogelijkheid, om uw bestelling op te halen bij Pext in Dokkum.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd. Wat nu?

Bent u een particulier en is uw bestelling niet compleet bij uw bezorging? Neem dan contact op met uw dealer waar u uw product(en) gekocht heeft. Uw dealer zal dan contact met ons opnemen en wij zullen dit in samenspraak z.s.m. oplossen. Bent u een zakelijke klant van ons, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Pext.

Wat is de levertijd van mijn product?

De standaard levertijd is afhankelijk van het product. De levertijd van losse profielen en daksystemen is 1 tot 2 weken. Standaardmaat lichtstraten en veranda's 2 tot 3 weken en maatwerk overkappingen, Solar Veranda's en de aluminium boogcarports circa 6 weken. Graag binnen deze levertijd een specifieke leverdatum afspreken? Neem dan contact met ons op.

Wie verzorgt de levering?

Wij leveren de meeste producten met ons eigen vervoer. Zo kunnen wij een goede en betrouwbare levering bieden.



Contactinformatie

PEXT
Beurtvaart 17
9101 RB Dokkum
Nederland
contact@pext.nl
+31 519 25 20 90

Zoekmachine aangedreven door ElasticSuite